mandag den 30. januar 2012

Sund uge #1

Jeg holder sund uge i denne uge og bruger derfor ekstra tid og penge på at handle ind og lave lækker mad. Der er mange forskellige holdninger til det med at være sund. For mit vedkommende handler sundhed om træning, sund kost, ingen slik og godt humør. Jeg har denne gang en idé om at jeg gerne vil spare på kulhydraterne gennem pasta, brød og ris. Så (så vidt det er muligt) vil jeg tilstræbe mig på at spise salat og kød til aftensmad. For mig fungerer det godt at lave mere end hvad jeg kan spise og så bruge resterne på madpakke dagen efter. Derudover har jeg altid rigeligt med frugt i tasken. Det er nemt at spise hvis man har travlt, og så er det hurtigt at pakke om morgenen på vej ud af døren. Min morgenmad består af rugfras og havregryn, og det bliver der ikke lavet om på. Det er vigtigt at lægge en god bund når man har en lang dag foran sig.

I dag kom jeg tidligt hjem fra studiet og lavede denne lækre rødkålssalat. Opskriften står under billederne. I aften skal jeg på café med to piger fra mit arbejde. Vi skal på Stiften, og jeg har hørt rigtig godt om deres salater så det er jo helt perfekt. 

Håber I har haft en dejlig dag i det skønne vejr :)




Opskrift til 3-4 portioner:
1/4 rødkålshoved
3 gulerødder
2 appelsiner
1 håndfuld mandler


Rødkålen snittes fint og gulerødderne skrælles og rives groft. Appelsinerne skrælles og skæres i halvstore tern. Det hele blandes sammen og toppes med hele mandler.

2 kommentarer:

  1. Mmhm. Skide god idé ! Den tror jeg, jeg hopper med på.;-)
    Kys søs..

    http://lauralouisesblog.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som en rigtig god idé :)

      Slet