fredag den 4. november 2011

Ryd-op-i-tøjskab-aften

Kære læsere.
Så er eksamen overstået og jeg kan holde weekend. Hvis I tænker hvordan det gik, ved jeg ikke helt hvad jeg skal svare. Egentlig synes jeg det gik rimelig godt, jeg havde rigtig travlt fordi der var tidspres og mange opgaver, men jeg fik skrevet noget til alle opgaver. Jeg har dog efterfølgende fundet ud af at i hvert fald én opgave er helt forkert, der er nok flere, men sådan er det vel altid. De kan vel ikke forvente jeg skal bestå med 100%? Det værste er bare, at man aldrig kan vide sig sikker fordi det er en af skolens hårdest-dømmende lærere der skal rette min opgave. Vi får se - jeg kan i hvert fald ikke gøre mere nu og tillader mig derfor at holde fri fra læsningen resten af weekenden :)

Jeg har længe gerne ville rydde op i mit tøjskab. Det var virkelig begyndt at rode og være uoverskueligt. Og samtidig var jeg træt af at jeg ofte tog det samme tøj på igen og igen. Jeg var et smut nede i byen efter eksamen og fandt en superfin bordeauxrød skjorte-kjole fra Mbym. Jeg købte den dog ikke fordi jeg tænkte at jeg lige ville overveje købet. Den koster 400kr. som jo ikke er så galt, men når man er på SU og bor i egen lejlighed er der ikke altid lige mange penge til shopping. Nu må vi se, hvis jeg ikke kan få den ud af hovedet må jeg give mig selv lov. Så har jeg også et outfit til årets julefrokoster :) Nå, men jeg besluttede mig altså at rydde op i mit tøjskab. Et lidt stort projekt, men der dukkede en hel del tøj op som jeg havde glemt og jeg fik sorteret to bunker fra, så det var hele tiden værd. Jeg har taget nogle billeder af et par af vidunderne der dukkede op. Beklager kvaliteten og baggrunden på billederne, men det måtte foregå med selvudløser og i et lidt dårligt lys. Håber I kan bære over med det.

Jeg fandt bl.a. de her fine hvide shorts. Jeg har engang købt dem i genbrugen til 15 kr. tror jeg, men synes de er ret fine. Skjorten er fra Minimum og også en jeg skal til at bruge lidt oftere. Er den ikke meget fin også? Skoene er købt i Stradivarius på Kreta, de er SÅ flotte!



Endnu en ting fra genneren er denne lækre striktrøje. Den kradser lidt men det kan jo undgås ved at tage en langærmet bluse inden under. Jeg mener den kostede 40 kr. men den er virkelig lækker og rigtig varm. Synes den er fed til et par høje støvletter (fx de brune jeg har på på billedet). Så er stilen ikke ligeså bondemands-agtig :)


Den her poncho fik jeg engang i julegave af min farmor og farfar. Tror det var i 2.g? Dengang kunne jeg ikke helt finde ud af hvad jeg syntes om den, men efterfølgende har jeg brugt den en hel del. De havde selv været ude og finde den i Vila og den er virkelig blød og lækker. Den har en fin lyserød farve og tre perler på halskraven, og så har den en ret fin længde synes jeg. Jeg havde glemt jeg ejede den og skal helt sikkert til at bruge den igen. Årstiden er jo til det må man sige :) Nederdelen er i strik fra Gina Tricot. Købte den sidste år og brugte den også en hel del. Nu skal den frem igen :)



Åh, jeg blev lidt blød i knæene (kan man sige det?) da jeg fandt denne fine blazer. Det er en min mor havde på da hende og min far blev gift på rådhuset tilbage i 1992 tror jeg det var. Den er lidt krøllet på billedet, men hold da op hvor er den fin. den har selvfølgelig skulderpuder og så har den en ret fin længde. Jeg elsker at kunne bruge min mors gamle tøj, det er altså noget helt specielt. Ville ønske hun havde gemt noget mere, for det ville helt sikkert være moderne igen nu, men det kan man jo ikke gøre noget ved. I stedet må jeg glæde mig over de ting der er blevet gemt, som fx denne her :)


Fandt også denne smukke hvide skjorte, mener den er fra Saint Tropez. Jeg købte den da jeg blev student, men det endte med jeg tog en anden skjorte på til festen, så ligesiden har den egentlig bare hængt i skabet og er kun blevet brugt få gange. Synes den er ret fin og må prøve at få den brugt lidt mere selvom hvid måske ikke er så efterårs-agtig?

Outfittet i midten er hvad jeg havde på i dag til eksamen.

Kjole: Samsøe Samsøe
Cardigan: Zara
Støvletter: Billi Bi
Øreringe: Naf Naf

Jeg fandt også ud af at jeg havde fem(!) forskellige par cowboyshorts. Hold da op synes jeg selv. Men de er nu også gode til lidt af hvert og så kan de jo bruges både om sommeren med bare ben og om vinteren med strømpebukser under.



Her er mit tøjskab efter oprydningen. Jeg glemte desværre at tage et før-billede men kan love jer for at det bestemt ikke så ligesådan ud... Hvis I kigger nederst til venstre ser i min "sports-bunke". Ved godt det er dårlig stil, men orkede virkelig ikke mere til sidst så fik ikke ryddet den op, måske kan I se den er lige ved at vælte og jeg burde virkelig. Må se om jeg ikke kan nå det i morgen tidlig inden arbejde :)


Tøjstativet fik også tilføjet et par ekstra kjoler, skjorter og blazere.


...og som sagt blev der ryddet ud - 2 bunker blev det til. Det meste er sommertøj og skal bare gemmes væk, men en del af det er vist også noget der skal kasseres.



Det var alt for nu, i aften er jeg bare hjemme alene og skal hygge mig foran fjernsynet og tidligt i seng. Jeg er altid helt smadret efter en eksamen og derfor er det meget rart ikke at have nogle planer. I morgen skal jeg arbejde og ses med en studieveninde om aftenen. Søndag står også på arbejde - kom gerne forbi for jeg skal stå der helt alene! Det foregår i Posh i Ryesgade fra 12-16.

Ellers læses vi ved snart igen, hav en dejlig weekend :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar